Aller au contenu
Guest

Brazilian Seed Company

Messages recommandés

Guest   
Guest

Salut ! voilà un breeder qui passe assez inaperçu, mais qui pourtant est très sympa !

J'ai un peu parlé le mec de la seedbank, il se retrouve tout seul a tirer les reines, et il a eu des problemes avec ses partenaire... il n'a qu'un ami qui l'aide a cultiver !

Allez voir les strains qu'il a c'est vraiment pas mal ! pures bréziliennes :lol: j'ai meme cru lire que la manga rosa est une des maman de WW, sur un forum anglais...

Il n'a plus acces a son site qui est le suivant, tripod ( lycos) l mets de la propagande sur son site a toutes les extrémités... mais bon le voici quand même :

http://fritzman.br.tripod.com/BSC/

pour les prix je lui est demandé, c'est 45E en cash pour 10 de n'importes quelles graines ! ou 50$.. je ne sais pa si il accepte le paypal ou quoi.., je lui est demandé pour le cash voilà...

Si il y a plusieurs interressé je pourrais lui demander un prix de gros ? moi un pax de Manga Rosa me dirait bien

Pour le fun je le cite dans le mail :

Thanks again for your sayings about my work, the secret is that I love what I do and that´s

the main diference between BSC and the great seed banks

Liste des variétés :

Aracaju Red (direct from the source in Sergipe- NE of Brazil)

Brazilian Green (a.k.a Original Green)

Chocolate Sativa (pure sativa of extreme potency)

Cabeça de Nego (the true one Bahia Black Head)

Colombian Gold (Santa Marta land race sativa)

Colombian Haze (Col.Gold X Haze)

Chemo Jack (UBC Chemo X J.H.)

Early Chemo (early Girl X UBC Chemo)

Manga Rosa ( old school land race sativa from the 70´s)

Diesel Power (Sour Diesel X Col.Gold)

Tropical Treat Special (Colombian Gold X Colombian Jack X Haze X Skunk#1)

Sweet Hash Sativa (early green x white rhyno x haze)

Redman Skunk (super skunk x thai backcross thai)

Purple Haze (original one from the 70´s)

Sabre Sativa (a hairy land race sativa full of resin glands)

Purple Dream (Kong x Haze x Kong x Oaxacan)

Colombian 13 (G13 X Colombian Gold)

Zamal pure line from La reunion islands

NL#5 X Acid Queen

Colombian Black

Punta Roja

Celestial Temple Sativa

Electric Smoke (Col.Gold X Manga Rosa)

Donc voilà c'est quelqu'un de super sympa, qui aime ce qu'il fait :arrow:

a+

Widow P    173
Widow P

Hola. ;)

Il ne s'agit plus de déterrage mais de spéléologie ! :lmao:

J'ai trié les boites de graines au frigo et j'ai remis la main sur des belles génétiques venant de la BSC.

J'avais pris les 3 suivantes :

 Colombian Black (Landrace colombienne)

 Punta Roja (Landrace colombienne)

 Electric Smoke (Hybride)

Par ailleurs, j'ai des F3 de Celestial Temple Sativa (CTS) que proposait Luiz à l'époque.

A l'heure des polyhybrides auto féminisés et j'en passe et des meilleurs, il faut conserver ces génétiques "pures" qui sont à l'origine de tout.

La Manga Rosa est la maman de la White Widow... Que seraient les hybrides modernes sans ces landraces ?

Aujourd'hui on cherche la facilité : je plante une graine et je suis sûr d'avoir une femelle à récolter si je ne fais pas n'importe quoi pendant la cession.

Mais qui travaille encore sur des lignées pures afin de créer de réelles nouvelles variétés ?

Il est clair que la tâche est complexe : la Colombian Black c'est 16 à 18 semaines de floraison mais il faut garder et reproduire ces souches magnifiques.

A suivre un copié/collé du site de la BSC à l'époque (back in the days...) :

Electric Smoke  (Col.Gold X Manga Rosa)

My Electric Smoke is a prodigy son or I may say daughter, she is a cross of my best Manga Rosa mom with Col. Gold father, very nice cross, one of my best hybrids, very nice long but compact buds, full of orange hairs. Skunky scent, long lasting high, very good energetic high. She grows well under all conditions in or outdoor.

Flowering: 9 weeks

Heigh: 1,3 mts

Yield: 150 grms

Manga Rosa from Bahia - Brazil (the landrace mother of White Widow)

Manga Rosa: Pure brazilian sativa from the 70s, a classical around here and all the country too. Never was hybridised. Very nice and long lasting high, natural high for clean cerebral activity, delicious taste and bouquet of sweet mango fruit, fat long fox tail buds full of resin with orange to light red hairs. Grows as a main stem with full of side branches, better growing outdoor but indoor does fine too.

She perfoms well indoor but she tends to produce full side branches and this isn´t great when you don't have much space to crowd them together. Doesn't need much of attention and care, keep her very well irrigated with balanced nutrients and sufficient nitrogen when flowering, big fat and long buds should be expected. This strain maybe be related to Angola Red because of their similiarities.

Indoor/Outdoor/greenhouse

Heigh: 2 mts

flowering: 12weeks potency: medium flavour: mango to citrus yield: 300grms per square mt

Colombian Gold (Santa Marta land race sativa) :

Maybe a indica/sativa hybrid with exotic taste of spicy skunk. Takes 6 months to finalize but worth because her power of seduction is very big. Her buds turn golden when dried properly, lots of aroma and a stable medicinal effect. She grows as a main stem with few side branches, finalizing with a main and huge cola.

Outdoor/indoor/greenhouse

Heigh: 2mts.

Flowering: 9 to 10 weeks

Yield: 450grms

Colombian Black :

A main stem growing structure with huge fat bud in the centre, dark leaves and spicy scent, good resin formation but very long flowering period, last time my Black Colombian took 12 months to finalize (seed to bud).

Heigh: 1,60mts

Flowering: 16-18 weeks

yield: 250 grms per square mt.

Punta Roja:

A main stem growing structure same as Black Col. but her main bud isn´t so fat but thinner than, light green leaves and sweet scent, medium resin formation and long flowering period just as Black but faster than Black Colombian. Punta Roja takes 14 weeks in the flowering circle..

Heigh: 1,60mts

Flowering: 14 weeks

yield: 200 grms per square mt.

Vibes

gébé    300
gébé

Yo !

Merki pour le coup de pelle bro'

ici au frais :

Colombian Gold

Colombian Black

Celestial Temple Sativa

J'ai lancé il y a trois ans je crois Punta Roja et Manga Rosa mais la germination a merdé.

! oY